SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Sunday 19 May 2013

MANGGA OH MANGGA


Releks dulu sebelum jawab exam esok. Esok paper Kritikan Sastera. Last paper.
Huhu... Belum ulangkaji lagi ni. Hehe... Tapi sempat lagi update blog.

Baiklah, saya akan menceritakan kisah pada hari ini, iaitu kawan@kakak angkat@sahabat baik saya bawa buah tangan untuk saya. Semua tu pula adalah my favorite...
Ada buah mangga@mempelam, buah kuinin, kuih sagu. Selain itu, ada kuih siput, daun kapal terbang, kerepek pisang, gambir. (gambir & daun kapal terbang ni utk akak sy)...

Oh, ya! Sebelum saya terlupa. Kakak angkat saya ni ada bawah lada, limau kasturi, belacan & siap ada sambal belacan lagi.

Syukur alhamdulillah... Terima kasih untuk rezeki pada hari ini.

Buah mangga & buah kuinin tu saya makan dengan rommate saya. Tapi tak habis. Sebab isi banyak sangat. Jadinya, baki tu saya bagi kat jiran bilik sebelah. Alhamdulillah, kami makan ramai2...

Untuk kakak angkat saya, semoga cepat sembuh daripada demam ya. Good luck untuk exam esok.
Selamat maju jaya untuk diri saya & untuk kawan2 saya yang akan menduduki exam pada sem ni.

Em... Mungkin ada yang tidak tahu apa itu daun kapal terbang? Alalah, search ja di internet. Kalau kami di Sabah panggil daun kapal terbang tu rumput Malaysia. Hehe...

Kuih sagu


Sambal belacan


lada/cabai & limau kasturi

Mangga/mempelam & buah kuini


Buah siap dikupas
Sedia untuk dimakan

Gambir (tapi ni yg pokok dia, slalu kalau di Sabah daun dia yg kena jual)




No comments:

Post a Comment