SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Saturday 4 January 2014

Tagal Lubuk Batu Timbua Kg. Lobou Timbua

Segala puji bagi Allah...
Syukur alhamdulillah, pada tahun 2011 tertubuhnya sebuah kelab NGO di Kg. Lobou Timbua, Ranau iaitu kelab Tagal Lubuk Batu Timbua Kg. Lobou Timbua. Namun demikian, penubuhan secara rasminya adalah pada tahun 2012.

Walaupun pada awal penubuhannya terdapat ramai suara sumbang yang memandang rendah terhadap penubuhan kelab Tagal Lubuk Batu Timbua ini. Namun demikian, atas usaha para ajk tagal yang tidak pernah putus asa akhirnya Tagal Lubuk Batu Timbua semakin mendapat tempat di mata para Penduduk Mukim Timbua dan juga penduduk di daerah Ranau.

Baiklah, untuk pengetahuan semua. Kawasan Tagal Lubuk Batu Timbua Kg. Lobou Timbua ini agak kecil sahaja. Bermula dari tempat seberang@lalu kereta@pacuan empat roda (tepat di sempadan tanah Cikgu. Jamal) dan berakhir di bawah Batu Timbua (tepat di sempadan tanah Encik Kaimin). Panjangnya kawasan tagal itu kira-kira 300 meter sahaja. Kecil sahaja kan.

Untuk mengetahui Jawatankuasa Tagal Lubuk Batu Timbua. Bolehlah melihat gambar di bawah.



Di samping itu, sebelum saya terlupa. Mesti ada yang tertanya-tanya bagaimanakah cara nak sampai ke Tagal Lubuk Batu Timbua? Caranya senang sahaja. Apabila tuan-puan sudah sampai di Kg. Kajing. Lihat papan tanda Lubuk Batu Timbua (jika dari Pekan Ranau lihat sebelah kanan). Masuk simpang kanan. Lalu sungai Mituoh dan sampailah di Tagal Lubuk Batu Timbua.

Papan Tanda@Signboard Tagal Lubuk Batu Timbua

Untuk mengetahui Tagal Lubuk Batu Timbua, tuan-puan bolehlah melayari facebook Tagal Lubuk Batu Timbua Kg. Lobou Timbua. Terdapat pelbagai info yang tuan-puan dapat perolehi melalui facebook tersebut.

Sebelum saya terlupa, berikut merupakan beberapa kemudahan yang terdapat di Tagal Lubuk Batu Timbua;

Pondok Tagal@Rumah Tagal

Bilik tandas dan bilik persalinan
Bot@perahu
pondok@gerai jualan



1 comment: